چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اگر عالمان دینی نباشند، جامعه دچار انحراف و آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد، گفت: روحانیت همواره حافظ ارزش‌های ناب اسلامی در جامعه بوده و در این مسیر ثابت قدم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشستی با جمعی از روحانیان استان، به نقش علما و روحانیان در تاریخ اسلام اشاره کرد و با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی بوده و هستند، گفت: امروز نیز روحانیت همانند گذشته مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان این که علما و روحانیت همواره پناهگاه و مأمنی امن برای مردم بوده و هستند، تصریح کرد: مردم همیشه اعتماد قلبی به روحانیت دارند و همین مسأله سبب ارتباط نزدیک مردم با علما شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره در پی خدشه‌دار کردن جایگاه روحانیت بوده‌اند، ادامه داد: حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ارتباط مردم با علما و بزرگان دینی یک ارتباط قلبی و عاشقانه بوده است، تصریح کرد: علما همواره با آغوش‌ باز پذیرای مردم بودند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی می کردند.

وی، استحکام روز افزون ارتباط میان مردم و روحانیت سبب عصبانیت دشمنان اسلام شده است، گفت: دشمن در تاریخ اسلام به ویژه حدود چهار دهه اخیر همه توان خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت و کمرنگ‌کردن ارتباط میام مردم و روحانیت به کار گرفته، اما همواره با شکست روبه‌رو شده است.

امام ساری با بیان این که روحانیت از گذشته مرجع دینی و تربیتی مردم بوده ‌است، تصریح کرد: امروز نیز علما و روحانیان پناهگاهی امن برای عموم جامعه هستند و جایگاه این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز در میان مردم مستحکم تر می‌شود.

وی با بیان این که اگر روحانیت به رسالت خود به خوبی پایبند باشد و در مسیر صحیح گام بر دارد به یقین در جامعه از یک جایگاه رفیعی برخوردار خواهد بود، خاطرنشان کرد: طلاب جوان حوزه باید علمای سلف به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و ۵۰۰  شهید روحانی در کشور، بیان داشت: همه این شهدا افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، بنابراین این قشر تأثیرگذار جامعه باید به‌گونه‌ای رفتار کند که شأن شهدای روحانی و مقام روحانیت محفوظ بماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت، تصریح کرد: روحانیت باید مراقب باشد، چون دشمنان نظام همه توان و تلاش خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته اند.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر عالمان دینی نباشند، جامعه دچار انحراف و آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد، افزود: روحانیت همواره حافظ ارزش‌های ناب اسلامی در جامعه بوده و در این مسیر ثابت قدم بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که اگر نقش‌آفرینی و از خودگذشتگی روحانیت در طول تاریخ نبود، امروز دیگر خبری از اسلام ناب محمدی نبود، گفت: گروه‌های متعددی در تاریخ به دنبال خارج‌کردن دین از زندگی اجتماعی مردم بودند و حضور دین در امور اجتماعی را زمینه‌ساز بدبختی و عقب‌ماندگی انسان می‌دانستند و این روحانیت بود که در برابر این اندیشه‌های منحرف ایستاد و اجازه نداد اسلام از متن اجتماع خارج شود.

وی، روحانیت اصیل را چراغ هدایت مردم دانست و با بیان این که اگر ما به اسلام اصیل و واقعی دسترسی داریم به برکت نقش آفرینی علما و روحانیت آگاه به زمان است، ادامه داد: روحانیت روحیه اعتماد به نفس، استکبار ستیزی و خودباوری را برای ما به ارمغان آورده است که امروز همه ما باید به آن توجه کنیم.

آیت الله طبرسی، تبلیغ اندیشه های ناب اسلامی در جامعه را پادزهری در برابر افکار انحرافی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: اگر این مسأله به شیوه ای هدفدار وتأثیرگذار در جامعه ترویج شود به طور حتم توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha